Thursday, 3 March 2016

Bolesniku dopustiti hadž?


Godišnje se na hadžu okupi oko 2 miliona hodočasnika. Mnogi su oboljeli. Gledano kroz prizmu historije, najveća opasnost po zdravlje i život hadžija su bile infektivne bolesti. U posljednje vrijeme se međutim za dobijanje dozvole za odlazak na hadž moraju najprije uraditi pretrage na infektivne bolesti.






Danas su najveći uzrok boravka u bolnici i smrti na hadžu kardiovaskularne bolesti, 64% odnosno 46% do 66%, respektivno.

Naravno, među hadžijama su i mnogi ljudi koji ne bi imali ništa protiv da svoj život završe upravo u toku hadža, međutim, da li je to ono što žele vlasti u Saudijskoj Arabiji? I ne podsjeća li to na polemiku o eutanaziji? I dan danas, bez obzira na opću promjenu standarda u svijetu, ljudima sa insuficijencijom bubrega (ljudima na dijalizi), ljudima s teškim srčanim oboljenjima te ženama u odmaklom stadiju trudnoće je dozvoljeno da obave hadž.

Kao rezultat, primjera radi, 2015. godine je u Saudijskoj Arabiji u vrijeme hadža hodočasnicima obavljeno 2200 dijaliza, 27 operativnih zahvata na otvorenom srcu i 688 koronarnih kateterskih intervencija (obično u slučaju srčanog infarkta ili predinfarktnog stanja).

Trenutno mnoge zemlje ne uzimaju uopće u obzir zdravstveno stanje hadžija (izuzev opasnosti po druge hadžije u slučaju infektivnih bolesti). Jedini ograničavajući faktor je sposobnost hodočasnika da finansiraju hadž. Jedan broj zemalja je pak uveo ljekarske kontrole koje određuju i rizik za ozbiljno ugrožavanje zdravlja i života hadžije, i time su značajno smanjile broj teških oboljenja i smrti svojih građana prilikom obavljanja hadža.

Međutim, u doba opće dezorijentiranosti islamske teologije u borbi s izazovima modernog vremena, ovo će neminovno dovesti i do diskusije među islamskim učenjacima o tome da li ljekari imaju pravo odlučivati o nečijoj sposobnosti da obave hadž. I o njihovom pravu da pri tome rizikuju svoj život.


Lancet

No comments:

Post a Comment