Godišnje se na
hadžu okupi oko 2 miliona hodočasnika. Mnogi su oboljeli. Gledano
kroz prizmu historije, najveća opasnost po zdravlje i
život hadžija su bile infektivne bolesti. U
posljednje vrijeme se međutim za dobijanje
dozvole za odlazak na hadž moraju najprije uraditi pretrage na
infektivne bolesti.
Danas
su najveći uzrok boravka u bolnici i smrti na hadžu
kardiovaskularne bolesti, 64% odnosno 46% do 66%, respektivno.
Naravno,
među hadžijama su i mnogi ljudi koji ne bi imali ništa protiv da
svoj život završe upravo u toku hadža, međutim, da li je to ono
što žele vlasti u Saudijskoj Arabiji? I ne podsjeća li to na
polemiku o eutanaziji? I dan danas, bez
obzira na opću promjenu standarda u svijetu, ljudima sa
insuficijencijom bubrega (ljudima na dijalizi), ljudima s teškim
srčanim oboljenjima te ženama u odmaklom stadiju trudnoće je
dozvoljeno da obave hadž.
Kao
rezultat, primjera radi, 2015. godine je u Saudijskoj Arabiji u
vrijeme hadža hodočasnicima obavljeno 2200 dijaliza, 27 operativnih
zahvata na otvorenom srcu i 688 koronarnih kateterskih intervencija
(obično u slučaju srčanog infarkta ili
predinfarktnog stanja).
Trenutno
mnoge zemlje ne uzimaju uopće u obzir zdravstveno stanje hadžija
(izuzev opasnosti po druge hadžije u slučaju infektivnih bolesti).
Jedini ograničavajući faktor je sposobnost hodočasnika da
finansiraju hadž. Jedan broj zemalja je pak uveo ljekarske kontrole
koje određuju i rizik za ozbiljno ugrožavanje zdravlja i života
hadžije, i time su
značajno smanjile broj teških oboljenja i smrti svojih građana
prilikom obavljanja hadža.
Međutim,
u doba opće dezorijentiranosti islamske teologije u borbi s
izazovima modernog vremena, ovo
će neminovno dovesti
i do diskusije među islamskim učenjacima o tome da li ljekari imaju
pravo odlučivati o nečijoj sposobnosti da obave hadž. I
o njihovom pravu da pri tome rizikuju svoj život.
Lancet
Lancet
No comments:
Post a Comment